Veelgestelde vragen

Er komen soms wat vragen voorbij, dus hierbij even wat korte antwoorden. Vraag gerust meer, en als het algemeen genoeg is vul ik deze pagina aan. Bedankt!

Hoe kom ik aan zo'n lekker baret-accountje?

Vraag aan de barcoördinator of ie je toe wil voegen. Je krijgt dan een link naar de registratiepagina.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt!

Dat kun je helemaal zelf oplossen. Vul hier je e-mailadres in en je krijg een mail. In die mail staat een link waar je zelf een nieuw wachtwoord kan instellen.

Waarom is het een website en geen app?

Omdat ik dit kan maken, en een echte app nog niet. Maar wie weet komen echte apps er in de toekomst nog aan. Wist je trouwens dat je het afstreep-scherm als bladwijzer kan toevoegen aan t startscherm van je telefoon? Dan lijkt t wel een beetje op een app. Hoe je dit doet lees je hier (iOS) en hier (android)

Kun je ook voor anderen afstrepen?

Op het moment niet. We kijken wel regelmatig of we een ding/app/whatever kunnen maken zodat je ook bij de bar dingen af kan strepen. De mogelijkheden zijn eindeloos, de tijd en kunde helaas niet ;)

Hoe betaal je?

Je kan je baret opwaarderen met stappen van minimaal €15,00. Daarna kun je meteen beginnen met afstrepen. Betalen kun je per bank, waarbij je je betalingskenmerk vermeldt. Ook kun je gewoon ouderwets betalen aan de penningmeester of barcoordinator. Zij kunnen je betaling dan goedkeuren en zo bijhouden wie er betaald heeft. Als je per bank betaalt kan t dus soms even duren voordat een betaling goedgekeurd is.

Waarom niet met iDEAL of tikke o.i.d.?

Aan iDEAL zijn bij alle banken en betaalproviders kosten verbonden. Ook Tikkie rekent een bedrag per betaling. Die moet jij of de stam dan betalen, en dat willen we natuurlijk liever niet. We blijven altijd kijken naar mogelijkheden om dit toch mogelijk te maken maar op dit moment helaas even niet.

Kun je ook 1 kaart met twee personen hebben?

Als je iemand vertrouwt kun je gewoon je wachtwoord delen en op meerdere telefoons/tablets/computers/etc inloggen.

Ik heb per ongeluk iets afgestreept. Kan ik dit terugdraaien?

Zelf kun je dit niet, maar je kan op het 'geschiedenis'-scherm je laatst afgestreepte dingen zien. Als daar iets niet klopt, kun je aan de barcoördinator of penningmeester vragen of ze het terug willen draaien. Moet je wel een goed verhaal hebben, natuurlijk 😉

Ik heb een fout/bug/gat gevonden in t systeem of ik heb een vraag

Mooi! Stuur mij even een mail of whatsapp-berichtje en bij een fout: Vertel even aan mij wat je wilde doen, wat er moest gebeuren, wat je deed en wat er mis ging.

Ik maak me zorgen om de veiligheid, privacy, enzo.

Niemand heeft dit gevraagd, maar toch! Baret is een systeem wat bijhoudt hoeveel alcohol, suiker en vette dingen je in het weekend naar binnen werkt en hoeveel geld je daaraan uitgeeft dus het leek me wel een kopje waard. Maar bij deze beloof ik dat we geen overbodige gegevens opslaan, geen bankgegevens (die hebben we namelijk niet) opslaan, je wachtwoord versleuteld in de database opslaan zodat ook ik die nooit kan zien/terughalen, en we je e-mail alleen gebruiken om in te loggen en voor mails vanuit het systeem. Daarnaast is de database volgens gangbare standaarden beveiligd voor toegang van buitenaf en beloven we dat we de gegevens alleen gebruiken om inzicht te krijgen in de verkoop van consumpties en dit allemaal nooit beschikbaar zullen stellen aan mensen buiten de stam.
Bekijk ook de Privacyverklaring.